Boeken

Recensie: Leuk bedacht!

Titel: Leuk bedacht!
Auteur: Annette van Zuijlekom-de Zeeuw
Uitgeverij: Zara4books
Prijs: €20,- (paperback), €9,95 (e-book)
Pagina’s: 422
Sterren: ★★★★☆

Vorig jaar kreeg ik een leuk berichtje van Annette met de vraag of ik het leuk zou vinden om haar nieuwe boek te recenseren! De samenvattende tekst van haar boek sprak me heel erg aan (lees hieronder, klinkt toch leuk?!) en dus zei ik volmondig ja. Het heeft – vanwege wat drukte, even geduurd voordat het zover was, maar afgelopen week heb ik het boek verslonden! Graag vertel ik je meer over dit leuke feelgoodbook.

Achterflap
De roodharige Robin van Dijk is tuinarchitecte. Ze woont in een knus huisje in Alkmaar en is heel tevreden met haar bestaan als vrijgezel. Door haar inzet en haar positieve instelling lukt het haar om een grote opdracht binnen te slepen. Het gaat om het ontwerp voor de tuin bij een landhuis in het oosten van het land. De eigenaar van het landgoed is de aantrekkelijke Denver Harrison, een succesvol zakenman en de broer van de bekende kunstenaar Berger Harrison. Robin verhuist voor een jaar naar een dorpje in de buurt van het landgoed om de opdracht uit te voeren. Ze heeft er erg veel zin in. De bijna magnetische aantrekkingskracht tussen haar en haar opdrachtgever speelt daarbij ook een rol, maar ze wordt achterdochtig als ze hoort dat zelfs zijn beste vrienden niet welkom zijn op het landhuis. Wat heeft Denver Harrison te verbergen?

De cover
Laten we het eerst even kort over de cover hebben, dat is toch waar je meteen op af stapt! De cover van Leuk Bedacht! sprak me meteen aan. Het is fleurig, vrolijk en past voor mij echt goed bij het verhaal. Ik ben niet altijd fan van mensen op de cover, en dan zeker in foto-vorm, maar de vrouw op de kaft is gewoon precies het hoofdpersonage.

Het verhaal
Dan het verhaal! Het verhaal van Leuk Bedacht! – ja ik moet deze woordgrap natuurlijk even een keer gebruiken, is echt leuk bedacht! Er hangt een groot geheim rond de mysterieuze Denver Harrison, en ergens voel je het misschien al een beetje aankomen, maar wat er na die grote onthulling gebeurd is zo spannend allemaal! Ik kon toen echt niet meer stoppen met lezen en heb de tweede helft van het boek in één avondsitting uitgelezen. Die ontknoping!!! Ik was zo snel aan het lezen dat ik bijna stukjes oversloeg. Ik wil verder niet teveel verklappen (lees vooral de achterflap-tekst en daarna natuurlijk het boek!).

Annette schrijft ontzettend vlot, fijn direct en er zit ook aardig wat vaart in het verhaal. Ik ben meestal gewend dat alles wat trager verloopt in boeken, maar dat is me zeker niet tegengevallen. Juist door de gebeurtenissen die op elkaar volgen en de relatie die zich wat sneller ontwikkelt, wilde ik maar blijven lezen en ging ik in die sneltreinvaart met de personages mee.

De personages
We volgen in dit boek eigenlijk drie personages. Robin is de hoofdpersoon en is – letterlijk, een heel fleurige fijne vrouw om over te lezen. Ze is tuinarchitect en vanuit haar baan komt ze te werken op Denvers landgoed. De hele tuin- en bloemensetting maken het al een heel vrolijk verhaal. Vanaf het begin schieten de vonken er vanaf tussen Robin en Denver. Het is alleen nog afwachten wanneer de eerste dingen zullen gebeuren. Beetje bij beetje leren we Robin beter kennen en laat ze ook wat stukjes over haar verleden los.

Ook door de ogen van Denver lezen we delen van het verhaal. Hij blijft een beetje de mysterieuze man, maar wel een ontzettend lekker ding. Hij is wat dat betreft de perfecte love interest die je beter wil leren kennen. Aan het einde komt ook zijn broer Berger steeds vaker in beeld en lezen we ook nog wat korte stukjes vanuit zijn perspectief.

Robin ontmoet ook nieuwe vriendinnen in het oosten van het land, vooral Mia zien we vaker. Het is altijd fijn als er een gezellig bijpersonage is die, in het geval van Mia, ook wat toevoegt en dynamiek brengt in het verhaal. Ook de vrienden van Denver zetten echt de sfeer in dit boek.

Romantiek
Nou, dat er romance in dit verhaal zit hoef ik niet meer te vertellen! Al vrij snel in het verhaal loopt de romance hoog op en Annette heeft er ook de nodige fijne spicy scenes in gestopt. Niet too much, ze maken het verhaal helemaal af! Ik heb genoten van alle scenes tussen Robin en Denver. Tot het einde blijft het ook spannend hoe zij hun relatie zullen ontwikkelen.

Een gedachte over “Recensie: Leuk bedacht!

Plaats een reactie