Boeken

Vlieg met me mee

Titel: Vlieg met me mee
Auteur: Annette van Zuijlekom-de Zeeuw
Uitgeverij: Zara4Books
Prijs: € 20,- (Paperback)
Pagina’s: 433

Vorig jaar heb ik van Annette Leuk bedacht! gelezen (enorm van genoten) en een tijdje terug vertelde ze mij over haar nieuwe boek, Vlieg met me mee. Eind november kreeg ik een superleuk pakketje binnen vol vrolijke hartjes en het mooie nieuwe boek. Nog een paar nachtjes slapen, want vanaf 11 januari kun je dit verhaal vol vliegende vlinders zelf lezen!

Achterflap
Adam van Zuiderveen is piloot bij Amsterdam Airlines, kortweg Adam Air. Hij woont in een monumentaal pand aan de Prinsengracht en heeft een groep trouwe vrienden om zich heen verzameld. Dat hij als enige van hen nog vrijgezel is, bevalt hem helemaal niet. In verband met zijn werk gaat hij zelden uit en hij acht de kans dan ook zeer klein dat hij de liefde van zijn leven ooit nog tegen zal komen. Zijn vrienden begrijpen het probleem niet, hij reist immers wekelijks met mooie stewardessen naar tropische oorden. Maar Adam houdt zijn werk en zijn privéleven strikt gescheiden. Hij wil net als zijn vader gezagvoerder worden, maar zijn vader stond bekend als een vrouwenverslinder en die reputatie wil hij niet krijgen. Het is vrijwel onmogelijk om een stewardess eerst beter te leren kennen voor hij haar mee op date vraagt, want op iedere vlucht is de crew weer anders. Adams vriend Charles, die op de planning werkt, weet daar wel iets op.

Sasha Kalani is stewardess. Ze is een echt familiemens en ze probeert er niet te veel bij stil te staan dat ze de ware man om zelf een gezin mee te stichten nog niet gevonden heeft. Gelukkig heeft ze veel plezier in haar werk en met haar vriendinnen. Wanneer ze op haar hotelkamer in Nice op haar iPad ziet dat Adam van Zuiderveen de copiloot is op haar volgende vlucht naar Santo Domingo, zet ze zich schrap voor een vervelende confrontatie. Een half jaar eerder vloog ze met deze aantrekkelijke man naar New York en sindsdien heeft ze nog een big appeltje met hem te schillen.

Omdat mijn broer ook piloot is, sprak dit verhaal me gelijk aan (niet dat ik nu mijn ‘kleine’ broertje voor me zie in dit verhaal – yekkk). Een verhaal vol liefde, vakantiekriebels, piloten en een beetje spice… daar zeg ik geen nee tegen! En ziet de cover er niet heerlijk zomers uit? Daarvan krijg je meteen zin in een heerlijke zomerse vakantie.

Vanaf het begin weet je dat Adam die geweldige sexy piloot is – eigenlijk een beetje het stereotype zoals je in gedachten hebt. Maar deze sexy piloot (ook wel de tandpastapiloot genoemd 😉 – je komt er snel genoeg in het verhaal achter waarom), maakt niet het stereotype gerucht waar dat hij met iedere stewardess aanpapt. In tegendeel. Hij is vastbesloten met geen vinger ooit een stewardess aan te raken, totdat hij Sasha leert kennen. Na zijn ontzettend domme besluit om haar om privéredenen af te wijzen, kan hij zichzelf wel voor de kop slaan en wil hij alles op alles zetten om toch de liefde te vinden. Samen met zijn vrienden en collega’s bedenken ze een komisch plan om dit voor elkaar te krijgen…

Sasha is een leuke vlotte meid die meteen als een blok voor onze tandpastapiloot valt. Wanneer hij haar echter ineens uit het niets afwijst, wil ze niets meer met hem te maken hebben – totdat ze ineens samen met hém ingeroosterd wordt op een vlucht. Je voelt de spanning tussen die twee meteen – en van mij had die spanning nog best wat langer mogen duren. Annette verblijdt ons met een heel aantal spicy scènes in dit boek.

Adam kijkt ineens wat moeilijk
‘Gaat alles goed?’ vraagt Sasha.
Hij schudt zijn hoofd. ‘Zullen we nog een kop koffie bestellen? Ik kan voorlopig niet opstaan.’
‘Ben je bang dat j de aandacht trekt? Volgens mij vind jij het niet erg om in het middelpunt te staan.’
‘Dat ik jouw aandacht daarmee heb, oké, maar om mijn opwinding te delen met de hele lunchroom gaat me te ver.’

Het eerste gedeelte kwam ik ietsje trager doorheen, omdat het toch een klein beetje rommelig voelde (waar gaat het verhaal precies heen?) en misschien iets te smooth tussen de twee hoofdpersonen – maar ik ben ook een echte slow burn-fan! En ik zou Sasha soms ook best even door elkaar willen schudden. ‘Doe gewoon niet zo moeilijk om alles!’, had ik dan wel willen zeggen. Maar op een gegeven moment zat ik er echt zo in en gebeurde er ineens ook vanalles. Het ging niet alleen meer om Adam en Sasha, maar de hele familie (die echt komisch zijn) wordt erbij betrokken en hiermee kreeg het hele verhaal ook veel meer diepte.

Er zat trouwens ook echt een goede plottwist aan tegen het eind van het boek, die ik totaal niet aan zag komen. Ik hou ervan! Voor wie het gaan lezen; de scène in het Rokin Hotel in Amsterdam is echt goud. Ik hou echt van de familie van Sasha. Die waren echt een leuke toevoeging op het boek!

Heb je zin in een fijne piloten-feelgood, even wegzwijmelen, een lekker vakantieverhaal, wat spicy scènes en een komische familie? Houd dan vanaf volgende week Vlieg met me mee in de gaten!

Plaats een reactie