Boeken

Tussen Twee Werelden

Titel: Tussen Twee Werelden
Serie: Magic Kingdom (2)
Auteur: Laura Diane
Uitgeverij: Clavis Young Adult
Prijs: €21,95 (paperback)
Pagina’s: 263
Sterren: ★★★★☆

Eindelijk is het zover: het tweede deel van Laura Diane’s Magic Kingdom serie is uit en ‘ready to blow your mind’! Ik kon na deel 1, Tussen Twee Vuren, niet wachten om te lezen hoe dit verhaal verder zou gaan. Zeker nadat ik al een hoop mensen ontzettend sneaky hoorde doen over de befaamde ‘hoofdstuk 22 & 23’ in dit boek, ben ik met veel enthousiasme begonnen aan Tussen Twee Werelden. Vandaag is het mijn beurt in de blogtour, dus ik vertel je graag meer over dit boek!

Afgelopen weekend ben ik naar Disneyland geweest (was ENORM vet) en dus kon ik met Tussen Twee Werelden helemaal in de mood komen! Hoe heerlijk, een dystopie die je niet alleen meeneemt in een tof verhaal, maar zich ook nog eens afspeelt in de magische Amerikaanse Disneyparken. Voor wie even niet meer wist waar deel 1 over ging, heeft Laura aan het begin van dit boek een hele fijne samenvatting geschreven om je weer even mee terug te nemen. Kan ik enorm waarderen!

– Let op, vanaf hier kunnen er spoilers in staan over boek 1 –

Dit boek gaat verder waar Tussen Twee Vuren is geëindigd. Al snel werd ik het verhaal ingezogen en waren we met een groepje aan het speculeren waar, wanneer en tussen wie het uit de hand zou lopen. De gemoederen lopen steeds hoger op in het na de orkaan tot opvang omgebouwde Magic Kingdom. Er zijn steeds meer geheimen en alles wijst erop dat Alexander Redmond, de vader van Owen en de aanvoerder van de Raad van Bestuur, hier meer mee te maken heeft. Ayla wil er zeker van zijn dat de mensen geen onrecht meer wordt aangedaan en wil, met alle gevolgen van dien, de waarheid boven tafel halen. Echter lijkt het steeds meer te escaleren en blijken zelfs haar waterdichte plannen niet zo zuiver meer.

Laura heeft ons met dit boek in een enorme rollercoaster gegooid. Na iedere paar hoofdstukken weet je gewoon niet meer wie er nu te vertrouwen is en wie alles bij elkaar liegt. Telkens wanneer je denkt iemand door te hebben, gaat het boek toch weer een andere kant op. En dan – eindelijk, kom je bij die befaamde hoofdstukken. Misschien heb je de hashtag #youdidntseethatcoming al voorbij zien komen in combinatie met dit boek, een verwijzing naar Marvel, maar het is dat en meer. Ik zag deze plottwist écht niet aankomen en dit is gewoon zo knap gedaan! Naarmate ik de laatste hoofdstukken verder las – en dit heb ik ook letterlijk tegen Laura gezegd, kon ik alleen maar denken: “Dit is echt verknipt!”.

Ik heb echt genoten van dit boek (en ook van alle fantastische Disney-verwijzingen!) en ik ben zo benieuwd hoe dit zich allemaal zal ontvouwen in het laatste boek van deze trilogie: Tussen Twee Kwaden. Enneh… hij komt in november al! 😉

Plaats een reactie