Boeken

Klok van Seizoenen

Titel: Klok van Seizoenen
Auteur: Claudia Boon
Uitgeverij: Owl Book Publishing
Prijs: €19,99 (paperback), €4,95 (e-book), Kobo+
Pagina’s: 296
Sterren: ★★★★★

Wauw, dit boek was zo ontzettend leuk! Een tijdje terug ontving ik dit boek van Claudia Boon in ruil voor een eerlijke recensie. De cover is al supermooi en het verhaal klonk heel interessant, dus ik vertel graag wat ik ervan vond!

Ten eerste: wat is het verfrissend om een goede Nederlandse fantasy te lezen met gewone normale Nederlandse namen. Ik had verwacht dat dit gek zou zijn, of niet zou passen, maar op de een of andere manier past het heel goed en voelt het heel logisch en natuurlijk aan. Complimenten!

Merel leeft in Herfstwijk samen met haar moeder, stiefbroertje en stiefvader. Alle seizoenswijken zijn van elkaar afgesloten met hoge muren en op je achttiende moet je de Waardigheidstest doen. Dit is de enige manier om in Seizoensstad te komen: de plek waar iedereen woont die waardig is bevonden om alle seizoenen en alle luxe mee te maken. Wanneer het tijd is voor merel om de Test te doen, komt ze er beetje bij beetje achter hoe de wereld om haar heen echt in elkaar zit. En daarnaast verbergt ze ook nog een geheime gave….

Dit boek was echt enorm Hunger Games-vibes, maar in een nieuw origineel jasje waarin de seizoenen centraal staan. Ik heb zo van dit eerste avontuur genoten. Geen moment werd het saai. Er zat een goede vaart in en Claudia kan echt goed schrijven. Er zitten een paar goed plottwists in die het verhaal levendig houden en de personages steeds meer laten ontwikkelen. Zo spring je van de ene verbazing inde andere, en wie je dacht goed te kennen blijkt niet te zijn wie die is.

Ik dacht in eerste instantie dat dit een standalone was, maar het einde laat ons wel anders geloven: een plottwist waar je U tegen zegt, nu is het wachten op het volgende deel. Ik heb echt genoten van dit boek en ik beveel hem echt iedereen aan die ook Hunger Games-fan is!

Plaats een reactie